5 תכונות מנצחות בגיוס מנהלת השיווק הבאה לסטרטאפ שלך

האם בגיוס חדש לחברת הסטרטאפ שלך, את כמנהלת, עוצרת לרגע ומקדישה תשומת לב לתכונות החשובות לך אצלו או אצלה, מעבר לכישורים המקצועיים?

standing out of the crowd-small

בתחילת תהליך גיוס, בבשיחות ראשוניות להבנת פרופיל, שאני נוהגת לערוך עם מנהלת משאבי אנוש ו/או בכיר אחר בחברה, שמתי לב שלרוב מתחילים בתיאור יבש של הכישורים והניסיון המקצועיים, ורק אז עוברים לחלק "העסיסי" יותר של מבנה אישיות ותכונות אופי מועדפות. אני ממש יכולה לגעת בנקודה שבה הטון הופך ממונוטוני וטיפה רדום, לטון מתרגש ומתלהב, ניתן לחוש בברק שבעיניים של האדם בצד השני שמתאר לי את אופי הדמות שהוא מחפש.

האם אכן קיימת "קבוצת תכונות מולדת" שתוביל להתאמה גבוהה יותר של מנהל/ת שיווק לחברת סטרטאפ קטנה, בהשוואה למשל, לארגון גדול? ובמידה וכן, מהן אותן תכונות?

אז רובנו מכירים את האמירות הרגילות: "הוא טיפוס של סטרטאפים", "חסרה לה מנטליות של סטרטאפ" ומהנהנים בראש, אבל למה בדיוק הכוונה? הפוסט בודק זווית מעט שונה, אישיותית, שפעמים רבות לא מוזכרת בתיאור המשרה, או נחבאת לה באותיות קטנות בתחתית התיאור, אחרי כל הדרישות המקצועיות.

החלטתי לבדוק עם כמה מנכ"לים שאני מכירה, לגבי תכונות אופי מסויימות שיעדיפו לראות אצל הטאלנט הבא שיגייסו. בחרתי לפנות אליהם משתי סיבות עיקריות: אחת, הם מנהלים סטארטפים מצליחים, ושנית, בתהליכי הגיוס שלי שם, שמתי לב שהם מאד מעורבים, ותמיד הפוסקים האחרונים בקבלה או דחייה של מועמד לחברה.

ב"מיני-סקר" שעשיתי, ביקשתי מהם למנות תכונה אחת, שתכריע מבחינתם, בקבלת מועמד לעבודה, ולהלן התשובות:

גל בר (Yellow head) מחפש אצל כל מועמד, רמות תשוקה ולהט גבוהות לתפקיד. ואכן ראיתי אנשים מבריקים שעברו מבחנים פסיכומטריים מאתגרים, היה להם הניסיון הדרוש, ועדיין, כשהגיעו אליו ללא הניצוץ בעיניים, הם פשוט לא עברו.

נתן אללו (Intellforce), נוהג למשל להקשות על המועמדים בשיחות טלפון לא פשוטות, ששאלתי למה, ענה שהוא מחפש את היצירתיות שלהם, רוצה לראות עד כמה האדם "רעב" למשרה, וכמה הוא או היא, חושבים מחוץ לקופסא ולא נבהלים.

עם תום מור (Slidely) שוחחתי במשרדו, וכששאלתי מהן התכונות החשובות לו, ענה בחיוך, שהמועמד שלו חייב להיות בראש ובראשונה אמיץ, כזה שלוקח סיכונים ושואל שאלות קשות. הוא, תום, מעדיף אנשים חדורי מטרה, יצירתיים, ובעיקר אופטימיים, שרואים אל מעבר לקושי, ומתמקדים באפשרי.

אוהד גולן (Tonara) לימד אותי מושג חדש שאהבתי: "אסרטיביות חיננית". כששאלתי מה הפירוש, ענה שזו ההתלהבות והיכולת לנוע ולהניע אחרים לעבר המטרה.

זיו לשם, סמנכ"ל השיווק (Typemock) הסביר שמחפש "יזם בנשמה" עם "can do approach" שאינו חושש לנסות ולהיכשל. זה מישהו  עצמאי, שיודע לנהל את עצמו, משאביו ומשימותיו- במינימום תלות באחרים.

לפני השיחות שקיימתי, היו לי מחשבות משלי על תכונות מסוימות שמשפיעות בתהליך הגיוס לסטרטאפ, אני מודה שחלקן של התשובות הפתיע אותי. ועדיין מתוכן היה פשוט למדי לצייר מעין קו דקיק שמחבר בין "הנקודות המוארות" בתיאור: יצירתיות, אופטימיות, תשוקה, אומץ לב (כן!) ועצמאות.

אגב, חשוב לציין פה גם את עניין "הכימיה הבינאישית" בראיון, שלא עונה להגדרות של כישורים מקצועיים או אופי. היא עומדת בפני עצמה, ולמרות שקשה להגדירה במילים, יש לה משקל אדיר ולא פעם מכריעה את הכף. באנלוגיה מעולם ההיטק, אני מדמיינת את כולנו עם סוג של "משדר נסתר עם קולטני אנרגיה גדולים", ולעיתים ההחלטה (של המנהל לגייס או לדחות) אינה תלויה כלל בכישורים או ניסיון, וגם לא בהכרח אופי, אלא נובעת מהמקום הגבוה הזה שנקרא "אינטואיציה".

כדאי לזכור שבחברות סטרטאפ, מתוקף היותן קטנות, כל עובד נמצא "מתחת לזרקור", ומחוייב להוכיח עצמו במישורים רבים ושונים, גם שאינם קשורים ישירות לתפקיד. תכונות האופי שלו או שלה, מקבלות פה משקל משמעותי הרבה יותר. אני גם מאמינה שבכל אחד או אחת מאיתנו קיימת כל אחת מהתכונות המוארות שהוזכרו, רק במינונים שונים. בסיטואציות מסויימות, תכונה זו או אחרת עשויה להתעצם ולהפוך לדומיננטית. ולכן, לפני ראיון, כדאי לעצור, ובדקה של שקט, להתבונן ולשאול עצמי, היכן במהלך היומיום המקצועי והאישי שלי, אני פוגשת את היצירתיות, האופטימיות או התשוקה? לחשוב על דוגמאות קונקרטיות, ולהגיע נכון יותר למפגש.

עינת בוקק, הד הנטרית בשיווק וניהול מוצר, מרקטיר

 

 

מאת: huntersisters

אומרים שמשפחה ועבודה לא הולכים יחד... אז זהו, שאצלנו המיתוס הזה מתנפץ ודי בהצלחה :-) אנחנו, נועה וייסבורד ועינת בוקק, הד-האנטריות המתמחות בעולמות שונים של גיוס בהיטק (פירוט בהמשך), לכל אחת מאיתנו חברת השמה בוטיקית וכן אנחנו גם אחיות.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s